punkty spustowe

2011-06-08 09:44:44

Szczęść Boże! Jestem studentką Fizjoterapii II roku. Nasz program dydaktyczny obejmuje elementy medycyny chińskiej do której kościół ma zastrzeżenia...Pewnego razu miałam okazje uczestniczyć w spotkaniu z egzorcystą w ramach duszpasterstwa akademickiego, który opowiadał nam o pewnych zagrożeniach duchowych i od tego czasu zaczęłam się wahać i przejmować tym o czym nas uczą...od tego księdza wiem że sama wiedza na ten temat nie jest grzechem...że skoro mamy to w treści dydaktycznej to mamy się tego nauczyć i nie praktykować...Ja w tej kwestii nie miałam okazji z tym księdzem porozmawiać bo po pierwsze nie znałam za bardzo tematu a pytanie było zadane przez studentkę starszego roku a po 2 dopiero w miarę upływu czasu narodziły się pytania które chciałabym zadać.. mianowicie czy wszystko co jest związane z medycyna chińską stanowi zagrożenie duchowe i nie powinno się tego stosować nawet jeśli używa się tego tylko w aspekcie terapii mającej przynieść efekt leczniczy bez wierzenia w przepływy energii i wchodzenia w ideologię danej terapii? Zagłębiając się w temat chodzi o meridiany. Tak naprawdę w rehabilitacji używa się podobnych punktów zwanych punktami spustowymi które mają chyba taki sam przebieg jak meridiany (wnioskuje to z tego że w literaturze pisze że zabiegi wykonuje się na punktach spustowych lub akupunkturowych)... Czy w takim razie stosowanie takich zabiegów z wykorzystaniem tych punktów jest dozwolone? Inną nurtującą mnie sprawą są zabiegi związane z bańką chińską... Czy zastosowanie jej do innych czynności ( np masaż całego ciała by polepszyć ukrwienie tkanki) niż akupunktura (gdyż jest to alternatywny sposób stosowania akupunktury) będzie w porządku z wiarą chrześcijańską? z góry dziękuje za odpowiedź i bardzo się cieszę że znalazłam takie miejsce gdzie mogę zadać pytania dla mnie jako chrześcijanki bardzo ważne a w zamian mogę dostać rzetelną odpowiedź :) Bóg zapłać